Marketing na Facebooku – sposoby na radzenie sobie z konkurencją – Facebook stał się już tak znanym i popularnym portalem społecznościowym, że dzisiejszy marketing nie jest w stanie się bez niego obejść. Każdy, kto traktuje swoją markę poważnie i ambitnie, prędzej czy później musi zmierzyć się z tematem marketingu na Facebooku. Musi także zmierzyć się z konkurencją, która w facebookowej przestrzeni istnieje i również podejmuje działania, mające na celu wypromowanie swojej marki.
Na Facebooku wiele zależy od tego, jak popularni jesteśmy i ile posiadamy lajków. Wpływa to na liczbę osób, do której docieramy, a także świadczy o zasięgu naszej marki oraz jej miejscu na rynku. Marketing na Facebooku to więc często walka o popularność naszej marki i wyścig w zdobywaniu większej ilości osób lubiących naszą stronę niż konkurencja. Poniżej przedstawimy kilka porad jak radzić sobie z konkurencją na Facebooku.
Poznaj i śledź profile swojej konkurencji na Facebooku
Przede wszystkim – poznaj dobrze swoją konkurencję. Dotrzyj do ich facebookowych profili i zapoznaj się z tym, kim są, co tworzą i co oferują. Zobacz, jaką mają strategię marketingową i jaki profil klienta. Zgromadź jak najwięcej informacji się da o konkurencji, bo kroki, które będziesz musiał podjąć będą zależeć także od tego. W końcu chcesz, żeby ci, którzy korzystają z ich usług, skorzystali jednak z twoich. Zastanów się więc, co więcej możesz zaoferować ty i czym możesz się wyróżnić. Nie przestawaj śledzić profili swojej konkurencji na Facebooku i obserwuj zmiany oraz nowości. Aktualizuj posiadane informacje na jej temat informacje codziennie. Dzięki temu będziesz na bieżąco z jej działaniami i będziesz mógł lepiej opracować swoją własną strategię marketingową.
Dotrzyj do fanów swojej konkurencji na Facebooku
To, że twoja konkurencja ma więcej lajków na Facebooku niż ty niekoniecznie musi oznaczać dla ciebie złą wiadomość. Jeśli twoja marka ma do zaoferowania coś nowego i coś ciekawego, osoby, które lajkują daną markę mogą zacząć śledzić także i twoją, jeżeli leży ona w kręgu ich zainteresowań, a nawet nie tylko. Zbadaj więc uważnie profile fanów twojej konkurencji i zobacz jakiego rodzaju treści są dla nich atrakcyjne. Spróbuj też dotrzeć do nich tak, żeby zetknęli się z postami twojej marki. Może zorganizujesz jakieś wydarzenie, na które ich zaprosisz, a może będziesz udzielać się w komentarzach pod postami i w dyskusjach, w których te osoby również się udzielają? Dotrzyj do fanów swojej konkurencji na Facebooku żeby zyskać ich uwagę. Wystarczy, że klikną w nazwę twojej marki i odwiedzą twój profil, a już osiągniesz dużą część sukcesu. Jeżeli do tej pory zadbałeś o to, żeby twój facebookowy profil był atrakcyjni i interesujący, jest duża szansa, że osoby te będą chciały z tobą zostać. Dlatego bardzo ważne jest to, żeby profil twojej marki na Facebooku miał dużo do zaoferowania użytkownikowi.
Aktualizuj często swój profil na Facebooku
Ciekawy i atrakcyjny profil na Facebooku to podstawa. Twoim celem jest stworzenie takiej facebookowej strony, na której użytkownicy będą chcieli zostawać, i której aktywność będą chcieli śledzić. Zadbaj więc o to, żeby znalazły się na nim interesujące pod kątem użytkownika treści. Jeśli już poznasz profil swojej konkurencji, dowiesz się mniej więcej co interesuje jej fanów. Zastanów się co więcej, albo co nowego możesz zaoferować w tej dziedzinie i wprowadź to na swoim profilu. Pamiętaj, że użytkownicy lubią te treści, które w jakiś sposób dotyczą ich samych. Jeśli z twojego profilu będą mogli się czegoś nauczyć, będą mogli zdobyć jakieś interesujące informacje, umiejętności, kontakty lub będą mogli wygrać coś w jakimś konkursie, na pewno chętnie będą śledzić twój profil. Będzie bowiem dla nich wartościowy pod kątem kształtowania samego siebie i swojego życia. Jednak najważniejsze jest to, żeby twój profil na Facebooku był aktualny. Dbaj o to, żeby treści pojawiały się regularnie i żeby być na bieżąco z facebookowymi trendami. Chcesz przecież być kojarzony z nowoczesnością i nadążaniem za duchem czasu. Bądź więc szybszy niż twoja konkurencja i często aktualizuj swój profil.
Nie przestawaj działać na Facebooku
Jeżeli chcesz, żeby użytkownicy Facebooka zamiast o konkurencyjnej marce myśleli o twojej marce, przyzwyczaili się do niej, rozpoznawali ją i chcieli się z nią utożsamiać, nie przestawaj działać. Dodawaj nowe posty każdego dnia, a nawet kilka razy dziennie. Stań się widoczny i obecny. Jeżeli już ktoś śledzi twoją stronę i informacje o twojej aktywności mają szansę pojawić się na jego tablicy, nie zmarnuj tego. Nie tylko dodawaj nowe treści, ale także udzielaj się w komentarzach pod innymi profilami. Odpisuj sprawnie na komentarze i wiadomości, które użytkownicy dodają na twoim profilu. Dzięki temu nie tylko będziesz przez nich kojarzony i rozpoznawany, ale także zbudujesz wizerunek marki, która ma dobre relacje z klientem, która jest mu przyjazna, sympatyczna i łatwa w nawiązaniu kontaktu.